Nieuws

Chauffeursopleiding

In Nederland is het mogelijk om op school een studie te volgen die uiteindelijk leidt tot het uitoefenen van een beroep. Natuurlijk is het gewenst, in welke sector dan ook, dat je na de schoolstudie de kennis uitbreidt door zelfstudie en/of verdere scholing.

De opleiding tot vrachtwagenchauffeur bestaat uit twee onderdelen het eerste gedeelte is de theorie en het tweede gedeelte is de praktijk. De theorie is te volgen doormiddel van een opleiding op school of via een opleidingsinstituut. Mocht ervoor gekozen worden om de opleiding zelf te volgen, kan het praktijk gedeelte pas gevolgd worden nadat de theorie met succes is afgerond. Het praktijk gedeelte gaat vaak via een rijschool die hiervoor bevoegd is. Dit brengt uiteraard  kosten met zich mee.

Het theorie gedeelte bestaat ook uit 2 gedeelten nl. Techniek en Verkeer en Administratie Goederenvervoer. Als beiden zijn behaald mag men aan het praktijkgedeelte beginnen. Totale doorlooptijd meestal meer dan 6 maanden. Terwijl je met je opleiding via school minimaal 2 jaar bezig bent en daarna nog met de praktijk moet beginnen.

Kortom, het is nog niet zo eenvoudig om een volledig vrachtautorijbewijs te halen. De opleiding via school volgen duurt vaak lang, maar de studie ergens anders volgen is vaak te duur. Het theoriegedeelte kost ongeveer € 1.200 en de praktijk ongeveer € 2.000 dus al gauw in totaal € 3.200.

KSV investeert in jonge, ambitieuze, enthousiaste, potentiële chauffeurs door de kosten van de studie Vrachtauto Rijbewijs C voor haar rekening te nemen. KSV vindt het belangrijk om jonge mensen op te leiden die na de opleiding ons bedrijf versterken.

Hieronder hebben we een voorbeeldvraag die voor kan komen in het examen.

Welk verkeersbord betekent “voetgangers”?

voorbeeld vragen

 

 

 

 

A. Verkeersbord A. B. Verkeersbord B. C. Verkeersbord C.

Chauffeurs in opleiding

Naast de ervaren chauffeurs die KSV in dienst heeft, vindt KSV het belangrijk om nieuwe mensen te werven. Uiteraard kunnen dit ook mensen zijn die al enkele jaren ervaring hebben en toe zijn aan een nieuwe stap in hun carrière.

Door de toenemende groei in de economie én het feit dat er jammer genoeg meer vakkundige chauffeurs met pensioen gaan dan dat er jonge chauffeurs bij komen, is er zo langzamerhand sprake van een chauffeurskrapte. Het is dus belangrijk dat je als bedrijf hier op anticipeert.

Naast een goed werkklimaat, geschikt materieel en een goede samenwerking heeft KSV er voor gekozen om jonge mensen de mogelijkheid te geven om het chauffeurs vak te leren.

Dit houdt in dat KSV jonge mensen die geen chauffeursrijbewijs ( C en CE)  hebben in dienst neemt en de mogelijkheid biedt om deze opleiding te volgen. Tijdens het dienstverband worden deze mensen ingezet als loods- en/of washalmedewerker of bestuurder van een kleine bedrijfswagen waarvoor geen groot-rijbewijs noodzakelijk is. Zij doen dan al logistieke ervaring op en belangrijk: zij zijn op een goede manier met hun eigen toekomst en ontwikkeling bezig.

Op dit moment zijn er 2 jonge mensen op deze wijze in ons bedrijf actief die beiden bezig zijn met hun chauffeursrijbewijs. Verwacht is dat zij eind van het jaar hun volledige rijbewijs hebben behaald en ingezet kunnen worden als bekwame vakmannen in ons bedrijf. Voor iedereen een win-win situatie.

Foto opleiding chauffeurs 2

Groot ongeval zorgt voor lange file op de A12

Afgelopen week was er een groot ongeval op de A12 bij Zevenaar, daarbij waren 3 vrachtwagens betrokken. Gelukkig waren er geen dodelijke slachtoffers te betreuren, maar uitgaande van de foto’s had dit maar zo anders kunnen zijn.

In de vele reacties op de krantenberichten en social media wordt direct met de vinger gewezen naar de bestuurders van de vrachtwagens. Deze zouden zich bezig houden met appen, koffie zetten, spelletjes met de mobiel etc.

Uit deze reacties blijkt wederom dat het grote publiek niet weet wat het bestaan en/of beroep van chauffeurs inhoudt.

Ons bedrijf heeft een 10 tal chauffeurs in dienst die bijna allemaal een gezin hebben en daar dag en nacht voor werken. Zij zijn dagelijks serieus bezig met hun beroep. Rijtijdenovertredingen worden niet gemaakt en communicatie via de telefoon geschiedt enkel en alleen via de handsfree mogelijkheden die onze wagens bieden.

KSV is met haar mensen 7 dagen per week, 24 uur per dag bezig om de klant optimaal te bedienen en om gezamenlijk een boterham te verdienen.

Foto artikel ongeval A12

Plantion-logo op nieuwe vrachtwagen bevestigt historische band

SIERTEELTVERVOERDER KSV OOST NEDERLAND breidt wagenpark uit

Transportbedrijf KSV Oost Nederland heeft zijn wagenpark uitgebreid met een nieuwe Mercedes Actros. KSV Oost Nederland en Plantion koesteren een historische band en een jarenlange, succesvolle samenwerking. De oplegger van de nieuwe vrachtwagen draagt daarom naast het eigen logo ook het beeldmerk van Plantion.

KSV Oost Nederland onderstreept met deze geste de hechte, historische band die er tussen beide bedrijven bestaat. Voormalig KSV-directeur Piet Kniest werkte in de jaren negentig reeds voor I.T.O.N., de vervoersafdeling van Veiling Oost Nederland (VON) in Bemmel. Na de opsplitsing van VON in een bedrijf voor bloemen & planten (Bloemenveiling Oost Nederland) en een voor groenten & fruit (The Greenery) richtte Kniest een gespecialiseerd vervoersbedrijf op.

Ook na de fusie van de Bemmelse bloemenveiling bleef KSV Oost Nederland huisvervoerder. Het bedrijf besloot zich in 2010 op het terrein van Plantion te vestigen. KSV Oost Nederland vervoert dagelijks producten van kwekers naar Plantion en levert gekochte bloemen en planten af bij bloemisten, tuincentra en bouwmarkten in heel Nederland. Met zijn geconditioneerde vrachtwagens werkt KSV Oost Nederland daarnaast ook voor andere opdrachtgevers in de sierteeltsector.

KSV Oost Nederland
Transportbedrijf KSV Oost Nederland werd opgericht in 2000 en is gespecialiseerd in het geconditioneerd vervoer van bloemen en planten. Flexibiliteit, goede communicatie, optimale dienstverlening en ‘afspraak is afspraak’ zijn belangrijke kernwaarden. Vanuit zijn vestiging op het terrein van Plantion bedient KSV Oost Nederland diverse opdrachtgevers in de sierteeltsector. Meer informatie: www.ksvoostnederland.nl.

Plantion

Plantion te Ede is een moderne, complete en inspirerende marktplaats voor kwekers en sierteeltdetaillisten. Met 147 medewerkers creëert Plantion optimale afzetmogelijkheden voor producten van haar aanvoerders. Plantion combineert onder één dak een klokveiling (dagverse bloemen en planten), een groencentrum (boomkwekerijproducten) en een groothandelscentrum

(bloemen, planten en bloemisterijartikelen). Daarnaast bemiddelt Plantion rechtstreeks tussen kweker en koper. Veel producten zijn ook via Plantion Digitale Marktplaats verkrijgbaar. Plantion investeert in een CO 2-neutrale marktplaats, onder meer door gebruik van zonnepanelen en windenergie. Over 2016 realiseerde Plantion een omzet van 99,5 miljoen euro. Meer informatie: www.plantion.nl.

Plantion viert in 2017 ‘100 jaar marktplaats’: https://vimeo.com/199274123aIMG_8830 Paul Heijmink

Doorgroeien van klein naar groot rijbewijs

Wil jij later vrachtwagenchauffeur worden, maar heb je nog geen chauffeursdiploma? Dan kunnen wij jou helpen.

KSV is een transportbedrijf dat altijd opzoek is naar jonge en gemotiveerde chauffeurs. Wij kunnen jou helpen met het behalen van je chauffeursdiploma. Daarnaast zijn wij ook in het bezit van een aantal bakwagens zodat je in de tussentijd al wat ervaring op kan doen.

Dus wil je graag vrachtwagenchauffeur worden?

Stuur je cv met een motivatiebrief naar onderstaand e-mail.                                                                                                                  .

administratie@www.ksvoostnederland.nl

Vereist:

Rijbewijs B

ksv 2 wagens

Uitbreiding van het wagenpark

KSV is de trotse eigenaar van een nieuwe Mercedes Actros. Door de aanschaf van deze Actros is het gehele wagenpark voorzien van de strengste milieu eisen.

De trekker en bijbehorende oplegger zijn afgeleverd is onze huisstijl. KSV is een trotse huisvervoerder van Plantion en dat willen wij dan ook graag laten zien. Daarom is de oplegger aan de zij- en achterkant voorzien van het logo van Plantion.

De nieuwe wagen zal bemand worden door onze ervaren chauffeur Sjaak Hofs.

Wij wensen Sjaak veel succes en veilige kilometers toe.

KSV foto Sjaak

Foto 2

KSV investeert in wagenpark

KSV Oost Nederland is een paar maanden geleden begonnen met het inzetten van een bakwagen voor kleine- en spoedzendingen. Deze bakwagen rijdt inmiddels al dusdanig veel rond, dat de aanschaf van een tweede exemplaar al snel nodig bleek.

Er is wederom voor een Mercedes-Benz Sprinter gekozen, voorzien van een geconditioneerde bak met laadklep. Ook deze wagen voldoet aan de Euro6 norm, zodat de uitstoot zo laag mogelijk is. De laadbak is zo aangepast, dat naast CC containers ook stapelwagens vervoerd kunnen worden.

Net als de eerste bakwagen, is er weer voor belettering gekozen in de stijl van partner Greenlines Retail. Dit logistieke bedrijf, dat een eigen landelijk distributienetwerk heeft, ontzorgd klanten compleet door het complete proces van kweker tot aan de retail uit handen te nemen van haar klanten. Als partner van Greenlines, draagt KSV graag bij aan het verder uitdragen van haar naam door zichtbaar aanwezig te zijn op de weg.

KSV Oost Nederland en Greenlines Retail hopen op vele veilige kilometers.

IMG_5109_2

KSV speelt in op een groeiende markt

KSV Oost Nederland, met een jong team en medewerkers, probeert altijd in te spelen op acute vragen binnen de markt. Zo ziet KSV Oost Nederland een toenemende vraag om kleinere- en spoedzendingen te verzorgen.

KSV Oost Nederland heeft op deze vraag ingespeeld met de aankoop van een speciale bakwagen. In samenspraak met Mercedes-Benz en de carrosserie bouwer is een wagen gebouwd met een geconditioneerde bak die uitgerust is met een laadklep. Uiteraard is deze wagen uitgerust met een dieselmotor die voldoet aan de Euro6 norm, om de milieubelasting zo laag mogelijk te houden.

Er is wederom voor gekozen om de wagen te voorzien met reclame van een klant. Deze bakwagen is geheel in stijl van partner Greenlines Retail ontworpen. Greenlines Retail is nu zo’n 15 jaar actief binnen de branche en organiseert bloemen- en planten logistiek in de Benelux. Het bedrijf heeft een eigen distributienetwerk en kan binnen een kort tijdsbestek zorgen dat zelfs grote opdrachten gerealiseerd worden. Klanten worden door Greenlines compleet ontzorgt doordat het complete proces van kweker tot aan de retail uit handen genomen wordt, inclusief de emballage en administratieve afhandeling. KSV Oost Nederland is een van de partners van Greenlines Retail en vind het belangrijk dat dit bedrijf zichtbaar aanwezig is op de weg. KSV Oost Nederland verwacht door deze strategische aanschaf goed in te kunnen spelen op wensen binnen de markt. Daarnaast wil KSV Oost Nederland een bedrijf zijn waar jonge mensen met plezier en enthousiasme op kundige manier worden opgeleid om constructief en langdurig te werken binnen de sierteelt branche.

KSV Oost Nederland en Greenlines Retail hopen op vele veilige kilometers.

KSV
Het jonge team van KSV neemt de bakwagen in ontvangst

KSV Oost Nederland heeft een nieuwe trekker, voorzien van het logo van Kwekerij van Tilburg

KSV - Van Tilburg

 

KSV Oost Nederland heeft een regiofunctie in het tuinbouwgebied Betuwe, Liemers, Veluwe, Achterhoek en Maas en Waal eigenlijk in geheel Oost Nederland. KSV verzorgt o.a. al jaren de sierteeltlogistiek voor verschillende kwekers in Oost Nederland. Daarom is het haast vanzelfsprekend dat KSV Oost Nederland lokale tuinbouwbedrijven onder de aandacht wil brengen in Nederland. Daarom plaatst KSV Oost Nederland met trots reclame uitingen van lokale kwekers op de oplegger. Hierdoor zijn deze kwekers zichtbaar aanwezig op de weg waarbij zij hun bedrijf kunnen promoten.

 

 

KSV - Van Tilburg1

Deze vrachtauto combinatie is voorzien van het logo en de prachtige Hortensia’s van Kwekerij van Tilburg uit Groessen. Deze kwekerij bestaat sinds 1994 en is gespecialiseerd in het kweken van 

Hortensia’s van stek tot volle bloei. Kwekerij van Tilburg is een echt familiebedrijf met vader Martien van Tilburg met zijn vrouw Marian en 2 zonen Rene en Marco. Het bedrijf is ruim 6.7 ha groot.

Dit keer heeft KSV Oost Nederland de 2e Mercedes trekker in gebruik genomen. Gekozen voor Mercedes is niet alleen vanwege de mooie, robuuste uitvoering maar vanwege het uitstekende verbruik
met vanzelfsprekend een motor die voldoet aan de Euro 6 norm. Deze motoren stoten een lagere hoeveelheid roetdeeltjes en stikstofoxiden uit, dus goed voor het milieu.

KSV Oost Nederland en kwekerij van Tilburg hopen op vele veilige kilometers.